Furturile din magazine

Prevenirea furturilor din spațiile comerciale

Furturile din spatiile comerciale

Putem preveni furturile parcurgând următorii paşi, care privesc:

Organizarea şi amenajarea spaţiului

  • realizează un spaţiu cât mai aerisit, cu vizibilitate între zone şi pe culoare;
  • păstrează permanent rafturile aranjate şi produsele stivuite ordonat pe acestea;
  • utilizează oglinzi pentru supravegherea spaţiilor fără vizibilitate directă;
  • utilizează un subsistem TVCI de înregistrare şi stocare a imaginilor;
  • utilizează, acolo unde situaţia impune, pază cu personal specializat;
  • expune/păstrează încuiate, pe cât posibil, bunurile care au dimensiuni mici şi valoare mare;
  • limitează punctele de acces şi de evacuare;
  • limitează accesul, prin încuierea uşilor, în birouri, magazii şi depozite;
  • afişează la vedere faptul că unitatea este supravegheată video;
  • afişează la vedere faptul că bagajele se depun în dulapurile de la intrarea în unitate.

Pregătirea personalului angajat

Convinge-te dacă personalul magazinului a înţeles:
  • politica de securitate privind, atât verificarea bagajelor cât şi furturile;
  • procedura pe care trebuie să o urmeze dacă suspectează pe cineva de furt;
  • că valorile furate nu pot fi mai scumpe decât sănătatea sau chiar viaţa omului.

Incurajează personalul magazinului să:
  • întâmpine clienţii care intră în magazin;
  • întrebe ,,vă pot fi de folos?”;
  • menţină rafturile aranjate;
  • fie atent la clienţii cu stare de nervozitate, la cei care urmăresc dispunerea elementelor de supraveghere, la grupuri şi la cei care încearcă să distragă atenţia (să zăpăcească angajaţii).

Comportamentul personalului faţă de suspecţii de furt din magazin

  • dacă este cazul să reţii o persoană suspectă de furt este bine să ai un martor voluntar;
  • dacă persoana este recalcitrantă şi devine periculoasă nu încerca să faci acte eroice şi nu uita că pe primul plan este viaţa şi sănătatea ta;
  • dacă te decizi să reţii un suspect de furt, atunci:
    • prezintă-te, explicându-i rolul tău în magazin (personal de securitate, şef de magazin etc);
    • explică-i de ce a fost reţinut şi roagă-l să rămână (revină) în magazin;
    • evită să-l bruschezi;
    • cere-i să restituie bunurile pentru care nu poate face dovada plăţii şi există suspiciunea de furt;
    • reţine că nu ai dreptul să-i faci percheziţie corporală sau a bagajelor fără acordul său;
    • roagă o altă persoană să sune la 112 în timp ce tu îl supraveghezi.

Raportarea unui furt (tentative de furt) la poliţie

  • raportează aceste incidente la poliţie (112), fără a încerca să-ţi faci singur dreptate;
  • atunci când raportezi incidentul la poliţie încearcă să transmiţi următoarele detalii:
    • numele tău;
    • adresa unde are loc incidentul;
    • numărul telefonului de contact;
    • tipul de incident (furt, tentativă de furt);
    • numărul, numele sau alte date privind suspecţii (când se cunosc aceste date);
    • conduita suspectului;
    • alte detalii pe care le crezi relevante.

Pentru alte detalii despre legislatia privind analiza de risc la securitatea fizica, va rugam accesati blogul nostru: Blog analiza de risc
Un evaluator de risc profesionist o sa va ajute.